vrijdag 1 februari 2013

Mallen maken


                                              Ik wilde zelf ook graag eens mallen maken!!
                                      Maar was nog in dubio of ik siliconen putty zou kopen.
    Of met polymeer klei de mallen maken dat ben ik dus gaan doen.
     Met fimo klei en wat leuke knopen en een blaadje en wat hartjes en 
      twee roosjes.Ik heb me laten vertellen dat het met polymeer klei de 
afdruk gedetailleerder is.Ben benieuwd het zit nu in de oven. 
Morgen laat ik zien of het gelukt is!!


 





           

3 opmerkingen:

marmarel zei

Leuk, ik ben ook benieuwd! Je bakt het in de vorm? Zou het dan niet vast gaan zitten? Ik hoor op het fimo-forum positieve berichten over het siliconen-materiaal, maar het mengen steekt wel heel nauw. Ik wil nog achter een nauwkeurig weegschaaltje aan.

Anneke zei

Ik ben benieuwd of je de roosjes makkelijk uit de vorm gaat krijgen. Die silicone mallen zijn heel soepel.

Sandra Verhulst zei

Hoi Anneke
Ik heb het net geprobeerd je moet dan talkpoeder in de mal doen.
En dan de fimo erop.
En de ene keer valt hij er zo uit en de andere keer moet je helpen.
Ik heb al een paar dingen maar ik ga morgen verder en dan bak ik ze af.
En dan laat ik ze morgen zien.
Groetjes Sandra